مشکلات متداول کولر گازی

انواع مشکلات شایع کولر گازی و راه حل آنها

در این قسمت سعی داریم مشکلات متداول کولر گازی  را برسی کنیم.

وقتی هوا گرم شد انتظار ما این است که کولر به درستی کار کند .اگر بخواهید  نهایت استفاده از کولر گازی خود را ببرید و برا ی اطمینان از صحت و سلامت دستگاه کولر گازی  باید هرچند وقت یکبار یا حداقل هر سال یک بار با سرویسکار کولر گازی تماس بگیرید. تا کولر شما را سرویس کند تا کولریک دفعه خراب نشود. که لبته این امر بدیهی است که کولر ممکن است به هر دلیلی مث نوسانات برق ومواردی این چنینی  دچار اشکال شود .

ما می خواهیم که مشکلات رایج کولر گازی  را  که اکثر مشتریان  شما معرفی می کنیم. لازم است بلافاصله بعد از مشاهده آنها را باید برطرف کنید که حتما توصیه میکنیم که اگر به تنهایی قادر به برطرف کردن نیستید با یک تعمیرکار متخصص کولر گازی تماس برقرار کنید .

مشکلات رایج کولر گازی

 

1- کثیفی فیلتر ها

کثیف شدن فیلتر های کولر گازی جز عواملی است که میتواند عملکر سرما سازی دستگاه را کاهش دهد . و همچنین به دستگاه کمی فشار بیاورد. پس بهتر است هرچند وقت یکبار فیلتر ها را بیرون آورده و تمیز کنیم.

سرویس کولر گازی

سرویس کولر گازی

 

 

 

 

کاهش سرمای کولر 


یکی دیگر از مشکلات شایع کولر عدم سرمایش  و دادن باد گرم می باشد.
در بسیاری موارد علت اینکه  کول ردیگر سرد نمیکند  ، نشت کردن گاز کولر می باشد .که باید با سرویسکار تماس گرفته و مشکل را برطرف نمایید.این کار را میتوانید با خیالت  راحت به ما بسپارید تا در اسرع وقت وکمترین زمان مشکل شما رفع شود.

 

 

فن بیرونی دستگاه

تعمیرات کولر گازی

تعمیرات کولر گازی

گرمای داخل خانه از طریق کندانسور بیرون خانه  به بیرون منتقل میشود . اگر فن خارجی  دستگاه به درستی کار نکند سرمای مناسب نمی تواند تولید  شود . و باعث خواهد شد که کمپرسور بیش از حد گرم شده وو با عث نقص دستگاه شود.

 

 

 

 

 

مشکلات مربوط به برد الکترونیکی 

تعمیرات کولر گازی

تعمیرات کولر گازی

 اگر برد الکترونیکی دستگاه خراب شود ممکن است تمام دستگاه از کار بی افتد. برد الکترونیکی  در واقع مغز دستگاه می باشد که فرمان های لازم را به تمام اجزای  آن می دهد.کوچکترین نقصی  می تواند منجر به آسیب به دستگاه شود. مشکلاتی مثل نوسانات برق و شستشوی خانم ها میتوانید شایع ترین دلیل  خرابی برد ها باشد.

 

 

سیمکشی غیر استاندارد

 

سیم های باید حتما تحت نظر متخصص انتخاب شود. سیمکشی کولر گاز ی بسیار حیاتی بوده و اگر جنس و قطر سیمها مناسب نباشد ممکن است منجر به آتش سوزی مکان شما منجر شود.پس حتما این موضوع را جدی بگیریر تا جان و مالتان سالم بماند. در زیر نمونه ایی را مشاهده  میکنید که بخاطر سهل انگاری منجر به آتش سوزی شده است.

 

سوختن کولر گازی

 

 

 

 

 

ریختن آب از پنل کولر

آبریزی کولر گازی

آبریزی کولر گازی

مورد دیگری از اشکالات  ریختن آب از پنل دستگاه میباشد. اول باید بگویم که این آب اصلا کثیف نیست پس دیگر نگران این موضوع نباشید. علتهای آن ممکن است  کیپ شدن مسیر شلنگ خروج آب  یا تنظیم  پنل  باشد. در هرصورت باید با سرویسکار تماس گرفته تا مشکل حل شود.

 

 

برفک زدن  پنل     

یخ زدن کولر گازی

یخ زدن کولر گازی

هفتمین مشکل شایع کولر گازی برفک زدن لوله های کولر گازی یا کندانسور نشانه کاهش میزان شارژ گاز دستگاه یا کثیف بودن فیلترها می باشد . بعد از خاموش شدن ، آب شدن یخ ،نشتی به دنبال خواهد داشت ، کولر گازی را ریست نکنید اگر تمیز کردن فیلترها کمک نکرد کولر را تا حل مشکل روشن نکنید.

 

 

 

 

  •  ۸ – صدای غیرمعمول  یا لرزش کولر گازی

تعمیر کولر گازی

تعمیر کولر گازی

یکی از مشکلات و ایرادهای کولر گازی که باعث وجود مشکل در آسایش میشود صدای غیر معمول کولر گازی میباشد. این صدای ناهنجار ممکن است از یونیت داخلی(پانل) کولر گازی باشد,و یا از یونیت خارجی کولر گازی کندانسور باشد . این صدا های ناهنجار و غیر عادی دلایل مختلفی میتواند داشته باشد,اما بطور کلی و بر حسب مشاهدات مکرر,این صدا میتواند از نا بالانس بودن فن یونیت خارجی کولر گازی یا فن یونیت داخلی کولر گازی باشد.و یا اینکه پایه های کمپرسور کولر گازی لق یا شل شده باشد,که نیاز به آچارکشی داشته باشند.

حتما بخوانید:  مرکز مجاز سرویس و تعمیر کولر گازی در ولنجک

 

 

  • ۹ – سیستم تهویه مرکزی روشن نمی شود

یکی دیگر از مشکل شایع کولر گازی روشن نشدن کولر گازی می باشد. اگر سیستم کولر گازی مرکزی روشن نمی شود اول سعی کنید ترموستات و کنترل را تنظیم کنید. اگر این کار جواب نداد با تکنسین های ما تماس بگیرید تا کولر گازی را بازدید و تعمیرات لازم را انجام دهدند                                                                                                                     

 

 

مشکلات متداول کولر گازی

 

  • ۱۰- فن پنل داخلی کولر گازی کار نمی کند

دهمین مشکل شایع کولر گازی : اول فیلتر هوا را بررسی کنید .اگر مسدود شده شاید خودتان بتوانید تعمیرش کنید . اگر یخ روی کویل سردکننده و لوله های مبرد وجود دارد اجازه دهید یخ آب شود سپس دوباره ببینید که فن کار می کند.اگر کار نکرد شاید رله فن یا خود موتور فن خراب است با تعمیرکار کولر گازی نماس بگیرد.

بیشترین مشکلات تعمیرات کولر گازی که مشتریان برای رفع آن با تعمیرگاه مجاز کولر گازی تماس برقرار کرده اند موارد زیر می باشد.

باید بگوییم نگران هیچ کدام  مشکلات کولر خود نباشید .ما اینجاییم تا به مشکلات شما رسیدگی کنیم.

 

 

بهتر است همیشه کار عیب یابی و تعمیر کولر گازی را به متخصص آن بسپارید . تعمیرات تخصصی انواع سیستم های سرمایشی تخصص ماست .ما با بیش از 30 سال سابقه تمام نگرانی ها و دغدغه های شمارا برطرف می کنیم.

در صورتی که به هر گونه نصب کولر گازی ، سرویس کولر گازی و یا تعمیر کولر گازی، تعمیر اسپیلت، و سایر سیستم های تهویه مطبوع نیاز داشتید، می توانید از طریق تماس و یا پر کردن فرم ثبت درخواست تعمیرات به صورت آنلاین، درخواست خود را ثبت نمایید تا همکاران ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و به درخواست شما پاسخ مطلوب دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *